-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:35444 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

چرا امامان، مي‎توانند هادي ديگران باشند؟
كسي كه محتاج به هدايت غير نيست و به طور مستقيم از خداي سبحان فيض دريافت ميكند، ميتواند امام باشد. پس امام نه تنها معصوم است، بلكه محتاج غير هم نيست. ارتباط مستقيمي كه امامان معصوم با خداي سبحان دارند باعث شده است كه آنها مهتدي به نفس و هادي ديگران باشند.

يكي از شاگردان امام باقر (ع) به آن حضرت عرض كرد: شما وقتي مطلبي بيان ميكنيد، سند آن مطلب را هم بيان كنيد. امام فرمود: هرچه ما ميگوييم از رسول خدا ميگوييم (امالي مفيد/مجلس پنجم.) كساني كه عارف به مقام والاي امامان (ع) نبودند وقتي امام (ع) ميگفت: «قال رسول الله (ص)» تعجب ميكردند كه چگونه امامي كه رسول خدا را نديده از رسول اكرم نقل ميكند.

پس از رحلت امام باقر (ع) وقتي سالم بن ابي حهصه براي تسليت نزد امام صادق آمد و گفت: «انّا لله و انا اليه راجعون ذَهَب والله مَن كان يَقول: قال رَسول الله(ص) فَلا يُسئل عَمن بَينه و بَين رَسول الله (ص)، والله لايُري مِثلُه أبداً»؛ كسي رحلت كرد كه بي واسطه از پيامبر حديث نقل ميكرد و هرگز از او سؤال نميشد شما كه پيامبر را نديدهايد چگونه از آن حضرت حديث نقل ميكنيد؟ يعني امام باقر (ع) چنان در دلها جا داشت وبر آنها مسلط بود كه وقتي ميفرمود: قال رسول الله، همه ميپذيرفتند. آنگاه ميگويد: ديدم حضرت امام صادق (ع) چند لحظه ساكت شد و بعد فرمود: خداي عز و جل ميگويد: اگر از بندگان من كسي نيمي از خرما براي رضاي خدا صدقه دهد، من صدقه او را ميپرورانم چنانكه شما بره آهو و بره گوسفند را ميپرورانيد... (امالي مفيد/مجلس 42... .)

سالم بن ابي حفصه از اين كه امام پنجم بي واسطه سخني را از پيامبر نقل ميكرد تعجب ميكرد و عجبتر از آن سخني است كه اما ششم بي واسطه از خداي سبحان نقل ميكند و اين نشان دهنده رابطه ولايت و امامت بين عبد و مولاست كه قطع شدني نيست نه رابطه رسالت و نبوّت و وحي تشريعي كه منقطع شد.

: آية الله جوادي آملي
تفسير موضوعي قرآن ج 6 (سيرة پيامبران(ع) در قرآن)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.